arrow left Terug

14 oktober 2020
| Door Regio Zwolle

Foto gemaakt tijdens een van de activiteiten door Theo Smits

Het seizoen 2019-2020 werd een seizoen om nooit te vergeten, ook al was het op een andere manier dan vooraf gehoopt. Het seizoen van ANBI-stichting Regio Zwolle United stond in het teken van het 10-jarig jubileum van PEC Zwolle United, maar de festiviteiten werden geannuleerd vanwege de coronacrisis.

Tegelijkertijd vonden (in de periode daarvoor) ook veel activiteiten wel plaats. Zo werd in de coronacrisis mensen een hart onder de riem gestoken, door het bezoeken van verzorgings- en verpleeghuizen en dagbesteding centra. Ook de vierde editie van ‘KUSZ’ kon gelukkig doorgang vinden: een sport- en spelweek in de zomervakantie voor kinderen rond de armoedegrens.

Verder werden de netwerken versterkt binnen de economische hoofdstructuur van Nederland. De ambitie van Regio Zwolle als vierde economische topregio was hiervoor de aanleiding. Zo werden activiteiten georganiseerd met Brainport Industry Campus Eindhoven, Port of Rotterdam, Port of Amsterdam en Port of Zwolle. De wedstrijden van PEC Zwolle tegen PSV, Feyenoord en Ajax waren hiervoor een uitgelezen kans.

Verder in het jaarverslag ook interviews met bestuursvoorzitter Evert Leideman, partner van het eerste uur Jacco Vonhof, Eric Krabbe (directeur Djopzz), Sebastiaan Borgardijn (technisch manager vrouwenvoetbal) en algemeen manager Eilt Staal. Ook zijn een aantal inspirerende filmpjes opgenomen van de maatschappelijke projecten PEC kicks ASS, Playing for Success, OldStars Walking Football en de Mannen van Frion.

Bekijk hier het jaarverslag